340 tys. złotych odzyskanych dla mieszkańców Rzeszowa dzięki Miejskiemu Rzecznikowi Konsumentów


Miejski Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie rozwiązuje problemy mieszkańców związane z nieuczciwymi praktykami handlowymi. W 2023 roku udało się odzyskać dla konsumentów ponad 340 tys. złotych, co pokazuje znaczenie i skuteczność jego działań. Biuro rzecznika, zlokalizowane przy ul. Baldachówka 8, oferuje szereg usług, w tym bezpłatną pomoc prawną. Obecność w mediach społecznościowych pozwala na szerszą edukację mieszkańców w zakresie ich praw konsumencie.

W bieżącym roku rzeszowscy konsumenci odzyskali około 341 tys. złotych w postaci zwrotów oraz wartości towarów, które były wymieniane lub naprawiane dzięki interwencjom biura. Miejski Rzecznik Konsumentów, Radomir Stasicki, informuje, że nie wszystkie działania mogły zostać uwzględnione w podsumowaniu, ponieważ niektóre koszty, jak np. naprawy związane z usługami remontowymi, są trudne do oszacowania. Dzięki ich pomocy mieszkańcy mogą skuteczniej bronić swoich interesów w sytuacjach problematycznych.

Usługi oferowane przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów są skierowane głównie do mieszkańców rozliczających się w rzeszowskim urzędzie skarbowym. Oferują one szeroki zakres pomocy, w tym porady prawne oraz wsparcie w opracowywaniu pism reklamacyjnych. Ważnym elementem działań jest możliwość interwencji rzecznika, jednak tylko w sytuacji, gdy konsument wyczerpał już wszystkie inne dostępne środki reklamacyjne. Rzecznik dąży do jak najszerszego dotarcia z informacjami o swoich usługach, a profil na mediach społecznościowych ułatwia mieszkańcom dostęp do wiedzy na temat swoich praw jako konsumentów.

Źródło: Urząd Miasta Rzeszów


Oceń: 340 tys. złotych odzyskanych dla mieszkańców Rzeszowa dzięki Miejskiemu Rzecznikowi Konsumentów

Średnia ocena:4.64 Liczba ocen:25


Zobacz Także