Na polskich drogach zainaugurowana została kampania „Mistrzu, zwolnij”, będąca kontynuacją działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa. Ogólnopolska inicjatywa, wspierana przez Policję, ma na celu zwiększenie świadomości kierowców o skutkach nadmiernej prędkości i niebezpiecznych zachowań za kierownicą. Obie instytucje podkreślają znaczenie prewencji oraz kultury odpowiedzialnego uczestnictwa w ruchu drogowym. W kontekście niepokojących statystyk dotyczących wypadków, kampania nabiera szczególnego znaczenia.
W ciągu ostatniej dekady na polskich drogach zginęło blisko 25 000 osób, a statystyki z 2024 roku wskazują na wysoką liczbę wypadków, w tym 21 000 zdarzeń drogowych oraz niemal 1900 ofiar śmiertelnych. W ubiegłym roku oraz podczas tegorocznych wakacji odnotowano blisko 350 ofiar śmiertelnych, co podkreśla pilną potrzebę działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa. PZU, jako partner kampanii, podkreśla, że celem jest budowanie kultury społecznej, w której reagowanie na niebezpieczne sytuacje staje się normą.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” uwzględnia szereg działań edukacyjnych, które mają inspirować kierowców do odpowiedzialnych postaw na drodze. Do kierowców trafi milion naklejek z hasłem kampanii, które przekazywane będą przez funkcjonariuszy Policji oraz pracowników PZU. W ramach działań prewencyjnych planowane są także spoty telewizyjne w reżyserii Jana Komasy, które pokazują niebezpieczne zachowania na drodze. Dodatkowo, wzdłuż kluczowych tras wakacyjnych umieszczonych zostało ponad 100 billboardów przypominających o bezpieczeństwie w ruchu drogowym.
Inicjatywa PZU będzie trwała do końca września i ma na celu przyciągnięcie uwagi kierowców do problemu, jakim jest nadmierna prędkość. W kontekście działań prewencyjnych, PZU nie tylko chce zmniejszyć liczbę wypadków, ale również zwiększyć ogólną świadomość społeczną o odpowiedzialnej jeździe. Dzięki kampanii „Mistrzu, zwolnij” istnieje szansa na poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz na zmiany w postawie kierowców, co przyczyni się do mniejszej liczby tragicznych zdarzeń. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie internetowej PZU.
Źródło: Policja Rzeszów
Oceń: Nowa kampania PZU i Policji: „Mistrzu, zwolnij” dla bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także